Retur
Du har 14 dagar på dig att returnera din beställning från det att du mottagit ditt paket. Kunden betalar returavgiften. Returer är endast möjliga i Sverige.
Byte
För alla byten står vi för frakten inom Sverige. Det är gratis returfrakt om du lägger en ny beställning innan du registrerat din retur till oss via mail.
Order
När du har genomfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Leverans
Vår normala leverans är vanligtvis upp till 12 arbetsdagar. Beställningar gjorda på helger skickas tidigast följande måndag.
Retunerat paket
Paket som inte hämtats ut inom 14 dagar returneras till oss. Om detta inträffar debiteras du en avgift på 899 kr (SEK) för kostnader som frakt och administration.
PRIS
Alla priser i butiken är angivna i SEK och alla priser är exklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser på grund av prisändringar från leverantören, felaktig tryckning i prislistan och felaktigheter i priser på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi rekommenderar kemtvätt på alla våra jackor.
RETUR
Du bör returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagstadgade 14 dagar efter att du har mottagit paketet. Du ansvarar för returfraktkostnad och produkternas skick. Paket bör därför skickas väl emballerat. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.Vill du byta till en annan modell eller storlek? För snabbare bearbetning och leverans rekommenderas det att göra en ny beställning på vår sida - vi står för frakten vid byte. Det kan ta upp till 14 dagar innan vi tar emot och behandlar din retur. När det har behandlats och godkänts kommer vi att återbetala dig på samma sätt som du betalade till oss. Paket som inte blivit leverade behövs kontakta oss inom 4 veckor annars kasseras paketet hos våra lastbärare och inga pengar kan betalas åter. Vi har endast öppetköp och bytesrätt inom Sverige och de länder som är med i EU. Ingen retur från Norge.
RETUR GÄLLER EJ:
Specialtillverkad produkt, som skräddarsytts speciellt för dig eller har en tydlig personlig prägel på dina önskemål. Tjänster som är genomförda och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten startas utan ångerrätt.
REKLAMATION
Skulle din produkt vara skadad eller felaktigt måste du alltid kontakta oss för att få ett godkännande innan du returnerar och defekt vara. Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts. Eventuella fel och defekter ska alltid anmälas till [email protected] där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi misslyckas med att hantera reklamationer eller att leverera kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i fråga med tillämplig konsumentskyddslagen. Vi ansvarar för returfrakt för godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka och framföra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se.
INFORMATION
Vi förbehåller oss rätten att göra tryckfel på denna webbplats och den slutliga försäljningen av produkter. Vi garanterar inte att bilderna speglar produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi gör alltid vårt bästa för att exponera produkterna så exakt som möjligt. Vi reserverar oss även för prisfel - annullerad beställning. Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kund kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, se arn.se. För invånare i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål lämnas online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösning. Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och lag.
Vi har två lager, ett lager baserat i ett icke EU-land för att dra ner på kostnaderna i vår webbshop. Vilket innebär att din order kan skickas därifrån, du som kund står därav för eventuella tullavgifter. FEMENINA står inte för eventuella tullavgifter. Du som kund står även för fraktavgift om inget annat anges.